Nyírő József: A magyar vállalatok tőkehiánnyal küzdenek, viszont muszáj beruházniuk és fejleszteniük

Hatalmas változás zajlik a járműiparban, itthon és nemzetközi szinteken egyaránt. Ennek a folyamatnak ugyanúgy lesznek nyertesei, akárcsak vesztesei. A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének (MAJOSZ) elnökével beszélgettünk egyebek mellett arról, kik lesznek a nyertesek.

– Milyen év áll a magyar járműipar mögött, különös tekintettel a tagvállalatokra?
A magyar járműipar jó évet tudhat maga mögött. Az iparág tagjainak jellemzően növekedett a megrendelés állománya és a jövőben is kedvezőek a kilátások, várható az autóipar erősödése. A statisztikai számok az előző évről még nem jelentek meg, de hamarosan a konkrétumokról is be tudunk számolni.

– Lecserélődött a szervezet vezetése. Mit gondol, milyen területeken tudott ezáltal megújulni a MAJOSZ? 
– A szövetség vezetésében, az elnökségben csak a személyem változott, így a korábbi stabil működés jellemzi a tevékenységet. Viszont a főtitkári pozícióban is változás történt, ami a napi működés átalakulását jelenti. Az új felállás pár hónapja működik és megújulás alapköveinek lerakása zajlik. Nagyon fontos szempontok lesznek a jövőben az érdekképviselet erősítése, tanulmányutak, rendezvények szervezése, üzleti lehetőségek, kapcsolatok kiaknázása a tagság számára. Ezen kívül szeretnénk energiát fektetni a képzésekbe, mivel a jövő záloga a technológiafejlesztés és digitalizáció.

A TELJES INTERJÚ AZ AUTOPRO.HU-N OLVASHATÓ>>>