Nyírő József: a legnagyobb probléma a munkaerőhiány

A munkaerőhiány a legégetőbb hazai autóipari probléma Nyírő József, a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének (MAJOSZ) most megválasztott elnöke szerint. A Műszaki Egyetem Gyártástudomány és -Technológiai Tanszékének adjunktusaként közelről látja, mekkora jelentősége van a képzésnek, a jól képzett munkaerőnek a piacon.

– Egy oktató szemével hogy látszik a hazai autóipar?
– Szervezetünknek és az oktatási rendszernek is nagyon nagy szerepe lesz abban, hogy javítson a helyzeten, mert nem tudunk jól képzett munkaerőt vonzani, ha nem tudunk elég embert megfelelő szinten képezni. Az Ipar 4.0 mentén minden szektorra kiterjedően nagy változások jönnek a munkaerőpiacon, és mindez értelemszerűen az oktatási rendszert is érinteni fogja.

– Az érthető, hogy a világcégek jobban adaptálódnak a modern, gyors ütemű termelés követelményeihez, az Ipar 4.0 megoldásokhoz, de készek-e egyáltalán erre a kisebb cégek?
– Én azt gondolom, hogy gyors ütemű változás lesz ez, és az oktatásnak, a cégeknek is gyorsan kell mindehhez alkalmazkodniuk.

– Milyen eszközei vannak a MAJOSZ-nak, hogy ebben segíteni tudják a szektor szereplőit?
– Mint ahogy eddig is, együttműködést keresünk az oktatási intézményekkel és képzéseket szervezünk. Ez elég nagy mérföldkő személyesen az én életemben is, mert épp az Ipar 4.0 felfutásának korszakában veszem át a szervezet vezetését. Az autóiparban eleve drasztikus változások mennek végbe, itt az önvezető technológia, az elektromos meghajtás fejlesztése. Itt kell megjegyezni, hogy Magyarország szerepe mindebben nagyon markáns, már csak a zalaegerszegi tesztpálya miatt is. A pálya a magyar járműipar erősítése szempontjából nagyon jó, így minden tagunk számára is előnyös, mert a tesztpálya teszteket, a tesztek piacot hoznak.

 

A TELJES CIKK AZ AUTOPRO.HU-N>>>